تاریخ انتشار خبر: 08 دي 1392 - ساعت 08:36:18
شکل‌گیری فراماسونری در ایران

شکل‌گیری فراماسونری در ایران

کتاب شکل گیری فراماسونری در ایران شامل سه مقاله با عنوان ماهیت جریان فراماسونری، نگاهی به تکاپوی سیاسی- فرهنگی فراماسونری در ایران و نشانه های تفکر فراماسونری در جریان انحرافی است که اطلاعات دقیق و مفیدی درباره این جریان به مخاطب خود ارایه می‌دهد.

شاید بارها اسم فراماسونر را شنیده باشیم و اطلاعاتی محدود و جزیی از این جریان را بدانیم اما با توجه به توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر کسب اطلاع از تاریخ معاصر نقش جریان فراماسونر در این دوران خصوصا مشروطه غیر قابل انکار است. بنابراین مطالعه تاریخ معاصر بدون نقش آفرینی این گروه مخفی امکان ندارد.
 
 کتاب شکل گیری فراماسونری در ایران شامل سه مقاله با عنوان ماهیت جریان فراماسونری به قلم حجت الاسلام و المسلمین جواد سلیمانی، نگاهی به تکاپوی سیاسی- فرهنگی فراماسونری در ایران به قلم حجت الاسلام والمسلمین موسی فقیه حقانی و نشانه های تفکر فراماسونری در جریان انحرافی به قلم حجت الاسلام و المسلمین روانبخش است که اطلاعات دقیق و مفیدی درباره این جریان به مخاطب خود ارایه می‌دهد.  
 
فراماسونری در لغت و اصطلاح، اعتقادات و اصول فراماسونری، تاریخچه پیدایش این جریان در جهان و ایران، چگونگی نفوذ این جریان در ملت‌ها، نقش فراماسونر در تهاجم فرهنگی غرب به ایران، سیر تدریجی حذف دین و مذهب، نگاه این جریان به دین و وحی  و مبانی و مواضع این جریان از جمله مباحثی است که با مطالعه این کتاب به دست می‌آید.
  
در مقاله دوم این کتاب بعد از بررسی تعالیم فراماسونری و اهداف دین ستیزانه آن به بررسی فعالیت فراماسون‌های ایرانی در خدمت به تهاجم فرهنگی غرب می‌پردازد و در  مقاله سوم بعد از ذکر هر اصول این جریان سخنان رحیم مشایی را تبیین و هماهنگی این سخنان با اصول فراماسونری را بیان می‌کند.
  
معرفی برخی درجات این جریان، معرفی برخی آثار مرتبط، ذکر نمونه‌های عینی از مداخله لژهای فراماسونری در تحولات تاریخ معاصر ایران، ذکر برخی از افکار فراماسونرها و استفاده فراوان از نوشته‌ها و مجلات و نشریات خود این جریان از دیگر ویژگی این کتاب است.
   
حفظ اصل نام و قالب و تغییر در محتوا از کارهای اصلی این جریان در برابر مفاهیم دینی است که مطالعه این کتاب می‌تواند خواننده را با ابعاد مختلف و پیچیده فراماسونرها و نحوه حمله تدریجی و گام به گام آنان به دین آشنا سازد.
  
در مقاله دوم این کتاب درباره جریان فراماسونر آمده است:
 
« با مروری گذرا بر آنچه تا کنون ذکر شد، می توان نتیجه گرفت که فراماسونری سازمانی است متکی بر پنهان‌کاری و نهان روشی و دارای نظریه‌ای سیاسی - فرهنگی برای عملی کردن تهاجم فرهنگی غرب و بسط نفوذ استعمار با کارکردی فرهنگی، سیاسی و اقتصادی. این سازمان برای از بین بردن فرهنگ کشورها از تمامی ابزارهای موجود از قبیل ترویج لیبرالیسم، رفرمیسم، کاسموپولیتیسم، صهونیسم و اومانیسم استفاده می‌کند و با ایجاد سازمان‌های مخفی و سازمان‌های علنی بین المللی نظیر باشگاه‌های جهانی روتاری، لاینز، جمعیت تسلیح اخباری، جمعیت طرفداران حکومت متحده جهانی و حتی سازمان ملل و صنوق بین المللی پول و یونسکو و ... در پی کسب قدرت در سطح جهانی است. عمده ترین مانع این جهان‌گستری ماسونی فرهنگ‌های غنی کشورهای مورد تهاجم است که می بایستی برای فراهم شدن سلطه جهانی ماسون ها از بین برود. نقش اسلام به عنوان قوی‌ترین مانع عملی این توطیه همواره مورد نظر مهاجمان بوده ...»
  
این کتاب که در 176صفحه  از سوی دفتر پژوهش‌های فرهنگی تهییه شده، انتشارات وثوق آن را به چاپ رسانده است.
   
یادداشت از آقای عبدالغفار
 
-------------- 
معرفی دیگری از کتاب
 
 فراماسونري جرياني است که نطفه‌اش در انگلستان منعقد شد و سپس به اروپا و آمريکا و در اوايل قرن نوزدهم به ايران نفوذ کرد. برخي ماهيت و فلسفة پیوند‌تکوين فراماسونري را استقرار فکر جهان وطني يهود مي‌شمارند، مؤسّسان اولية اين جريان با فرقه‌هاي يهودي، مؤيد اين مطلب است؛ اما عملکرد آن‌ها در کشورهاي مختلف، نشان مي‌دهد که آنان در درجة نخست در پي سلطه بر منابع اقتصادي و مناصب سياسي کشورها از طريق استحالة فرهنگي هستند. مهم‌ترين ابزار آنان براي نفوذ ميان ملّت‌ها، جذب مغزها و شخصيّت‌هاي نوگرا و استفاده از شعارهاي جذاب و مبهم و فريبنده‌اي چون برادري، برابري و آزادي است. آنها نسبت به هيچ يک از اديان اصيل الهي ارادت خالصانه ندارند، بلکه مخالف دين هستند؛ ولي براي قداست‌زدايي از تعاليم اسلام،‌ خود را متدين جلوه داده،‌ اديان تحريف شدة يهود و مسيحيت را برادر مي‌خوانند.
 
يکي از مهم‌ترين کارکردهاي جريان فراماسونري نفوذ پنهان و نيمه پنهان در جريان‌هاي سياسي- اجتماعي و انقلاب‌هاي ملّت‌ها و استحاله آن به نفع خود است. رد پاي اين جريان از عصر ناصرالدين شاه در ايران پيدا شد و اولين لژ شبه ماسونري به سال 1277ق توسط ميرزا ملکم‌خان ناظم‌الدوله در ايران تأسيس شد و اندک‌اندک از عناصر متنفذ و حساس جامعه عضو‌گيري کرد؛ ولي رفته رفته نيّت‌هاي پلیدشان براي دلسوزان کشور روشن گرديد؛ از اين رو با اشاره حاج ملاعلي کني و به فرمان ناصرالدين‌شاه، در تاريخ 12ربيع‌الثاني 1278ق منحل شد؛ ولي با انحلال فراموشخانه ملکم فعاليت ماسون‌ها از بين نرفت به طوري که اکثر چهره‌هاي سرشناس فراماسونري - از آخوندزاده گرفته تا تقي‌زاده - به شدت در صدد ساقط کردن نظام قاجار و روي کار آوردن يک دولت ليبرال و غرب‌گرا به وسيلة گسترش فراماسونري برآمدند، به گونه‌اي که فردي مانند آخوندزاده که بيست سال قبل از نهضت مشروطه از دنيا رفته بود،‌ در اولين نسخه‌اي که از قفقاز براي ايرانيان نوشت، آنها را به تشکيل فراماسونري در ايران دعوت کرد. آنان اندک‌اندک در انقلاب مشروطه نفوذ کردند و هويت اسلامي و ايراني انقلاب مشروطه را استحاله نمودند؛ يعني انقلابي را که با رهبري علماي ديني و با هدف برپايي مجلس عدالت‌خانه اسلامي آغاز شده بود به سوي سفارت انگليس سوق دادند و به مشروطه‌ غربي مبدل نمودند. چنانکه حضرت امام خمینی در حکمي که به مقام معظم رهبري حضرت آيت‌ا... خامنه‌اي درباره نظارت بر تدوين كتاب‌هاى درسى مدارس صادر فرمودند، در اين مورد چنين مي‌نويسند:

«كتاب تاريخ معاصر ايران كه براى دوره‏‌هاى متوسطه دبيرستان‌ها تدوين شده است، درباره كشيده شدن مردم به سفارت انگلستان در پى نهضت مشروطه، كه بنا بر شواهد موجود با نقشه فراماسون‌هاى كافر و بيگانه‏پرستان از خدا بي‌خبر انجام گرفت»، در صفحه 77 چنين مى‏نويسد:

«بهبهانى از ميانه راه براى مردم پيغام فرستاد كه مى‏توانند در سفارت انگلستان متحصن شوند. به اين ترتيب، در حدود بيست هزار نفر به باغ سفارت بيگانه پناه بردند و ...».

اين اظهار نظر در كتاب درسى آموزش و پرورش نظام جمهورى اسلامى، با اين قاطعيت، در شرايطى صورت مى‏گيرد كه اساساً موضوع از ديد تاريخ‏نويسان مورد اختلاف است و كسروى ضد اسلام در كتاب تاريخ مشروطه، ص 109، در اين باره آورده است:

«اين گمان هرگز نمى‏رود كه بهبهانى يا طباطبايى به پناهيدن مردم به سفارتخانه خرسندى داده‏اند و يا چنين گفتگويى در بودن ايشان مى‏رفته، چه ما خود ديديم كه آنان با چه سختي‌ها و بيم‌ها روبه‌رو بودند و با اين همه از مسجد بيرون نيامدند و سرانجام كه ناگزير شدند، روانه قم گرديدند. آن رفتار دليرانه و جانبازانه آنان كجا و خرسندى به پناهيدن مردم به سفارتخانه يك دولت بيگانه كجا؟!»

اکنون پس از سه دهه از پيروزي انقلاب اسلامي ايران، بار ديگر بوي شوم احياي مجدد جريان فراماسونري در ايران اسلامي به مشام مي‌رسد، به طوري که عده‌ای با نام اصلاحات و آزادي‌خواهي و استبداد‌ستيزي در صدد حذف فقه و فقاهت و روحانيت و ولايت فقيه برآمده‌اند. آنان از ناکارآمدي مديريت پيامبران در اداره زندگي، پايان دورة اسلام و آغاز مکتب ايران سخن می‌گویند؛ سخني که تداعي کننده ديدگاه ماسون‌ها در مورد پيامبران و اسلام و باستان‌گرايي است. این گونه بود حضرت آيت الله مصباح يزدي «مدّ ظلّه العالي» از اين نغمه‌هاي شوم شکل‌گيري مجدد جريان فراماسونري در ايران را پيش‌بيني فرموده‌اند؛ از اين رو دفتر پژوهش‌هاي فرهنگي براي صيانت از خط امام و ولايت در صدد برآمد تا جريان فراماسونري، اهداف، شيوه‌ها و نشانه‌هاي ظهور مجدد آن را متذکر شود.

نوشتار حاضر از سه فصل تشکيل شده است که در فصل اول آن ماهيت جريان فراماسونري از حيث منشأ‌ پيدايش، اعتقادات و ويژگي‌ها مورد بررسي قرار مي‌گيرد و در فصل دوم فعّاليت‌هاي سياسي و فرهنگي اين جريان در تاريخ معاصر بحث مي‌شود و در فصل سوم، نشانه‌هاي مباني و مواضع فراماسونري در جريان انحرافي نوظهور مطرح مي‌گردد.

در این کتاب با مباحث ذیل آشنا می‌گردید.
پیشگفتار
ماهيت جريان فراماسونري
مقدمه
فراماسونری در لغت و اصطلاح
ریشه‌های فراماسونری‌گری
اعتقادات ماسونی
1. درباره خدا
2. دربارة وحی و نبوت
3. دربارة منشاء دین
4. درباره معارف دین
اهداف و ویژگی‌های جریان فراماسونری

نگاهی به تكاپوی سیاسی – فرهنگی فراماسونری در ایران
تاریخچه پیدایش فراماسونری در جهان
فراماسونری و گسترش فرهنگ غرب در ایران معاصر
زمینه‌ها و چگونگی نفوذ فراماسونری در ایران
اصول و تعالیم فراماسونری
فراماسونری و دین‌زدایی
ترویج یهودیت و مسیحیت مسخ شده
نقش فراماسون‌ها در تهاجم فرهنگی غرب به ایران
ترویج ناسیونالیسم افراطی
ضرورت توجه به نقش پنهان فراماسونری در تحولات تاریخ معاصر ایران

نشانه‌های تفکر فراماسونری در جریان انحرافی
مقدمه:
1. مبانی و مواضع فراماسون‌ها:
1-1. اومانیزم و انسان‌گرایی
تطبیق آرای جریان انحرافی و نفوذی در دولت بر این اصل ماسون‌ها
1-2. ناسیونالیزم و باستان‌گرایی
تطبیق آرای جریان انحرافی و نفوذی در دولت بر این اصل ماسون‌ها
مبدع مکتب ایران کیست؟
منظور مشایی از مکتب ایران
علل طرح تفکر ناسیونالیزم در ایران
1-3. دین‌ستیزی و تلاش در جهت حذف دین
الف) پلورالیزم و تکثرگرایی دینی
ب) براندازی ادیان، رسالت اصلی ماسون‌ها
ج) مکانیزم جریان دین‌زدایی
د) نقطه مشترک ماتریالیزم و فراماسونری
هـ) تطبیق دیدگاه‌های جریان انحرافی در موضوع دین‌ستیزی
کاسموپولوتیسم یا جهان وطنی
نتیجه‌گیری

نمادهای فراماسونری
اهرام مصر
چشم جهان‌بین
ستاره‌ی شش‌گوش
افسانه‌ی ایزس (ISIS)
علامت آنخ (ANKH)
ستون سنگی با نوک هرمی (OBELISK)‌
بز بافومت (BOPHOMET)‌
سر بز شاخ‌دار یا GOAT HEAD
پرگار و گونیا
دست شاخدار (CORNUTO)
صلیب شکسته (SWASTIKA)
جمجمه و استخوان (SKULL & BONES)
عدد 666
عدد 13
عدد 33
بناها و آرم‌ها
فهرست منابع
نظرات شما
[کد امنیتی جدید]